Pizza z patelni

Mieliśmy z mężem od kilku dni ochotę na pizzę. Przeszukałam internet w poszukiwaniu łatwego przepisu na dobre i łatwe ciasto. Nigdy nie przepadałam za robieniem ciasta drożdżowego, ale to które Wam przedstawię jest proste, nie wymaga wiele wysiłku fizycznego, wyrabianie go zajęło mi niecałe 10 minut. Poza tym fakt, że piecze się je na patelni przekonał mnie ostatecznie, bo mój piekarnik i rachunki za prąd są w ostatnim czasie mocno nadwyrężone.
Zainspirowana znalezionymi pomysłami na pizzę z patelni, przedstawiam swoją wersję, która wygląda tak:

pizza

CIASTO

Składniki:
3,5 szklanki mąki
szklanka letniej wody
1,5 łyżeczki suchych drożdży
łyżeczka cukru
4 łyżki oliwy
łyżeczka soli
do smaku chili, czosnek granulowany

Przygotowanie:
Z drożdży, cukru i wody należy przygotować zaczyn czyli zmieszać te składniki i odstawić w ciepłe miejsce do momentu pojawienia się bąbelków na powierzchni zaczynu.
Mąkę z solą, chili i czosnkiem wsypać do dużej miski, dodać do niej oliwę i wlać drożdże. Wymieszać ciasto - ja to zrobiłam dłonią, powinno się bardzo szybko odkleić od miski. Gdy pod wpływem wyrabiania z ciasta powstanie kula, wyjąć ją na blat, obsypać delikatnie mąką i ugniatać kilka minut. Ciasto włożyć z powrotem do miski, przykryć ściereczką, i odstawić na godzinę do wyrośnięcia.
W tym czasie można przygotować
SOS POMIDOROWY

Składniki:
Puszka krojonych pomidorów
średnia czerwona cebula
3 ząbki czosnku
łyżka oleju
liść laurowy
łyżeczka ziół prowansalskich
sól i pieprz

Przygotowanie:
Cebulę pokroić w kosteczkę i zeszklić na oleju, dodać czosnek, liść laurowy, zioła i dusić chwilę. Jako ostanie wlać pomidory. Całość gotować na małym ogniu aż do zredukowania większości płynu.

pizza

Jako dodatki do pizzy posłużyło mi ponadto:
50 dag pieczarek przesmażonych na łyżce masła
20 dag sera żółtego startego na tarce
mozzarella pokrojona w plastry

CIASTO c.d.
Po wyrośnięciu ciasto podzielić na cztery równe części. Rozwałkować jedną z nich na okrągły placek i położyć go na rozgrzanej patelni.
Placek piec na suchej patelni, na średnim płomieniu około 3 minut do pojawienia się na spodzie złotych plamek, po czym obrócić ciasto na drugą stronę, posmarować sosem pomidorowym, wyłożyć około 2 łyżki pieczarek, 3 plastry mozzarelli i posypać serem żółtym, przykryć pokrywką i piec na średnim ogniu przez około kolejnych 6 minut, aż ser się rozpuści a ciasto będzie przypieczone. Podobnie postępować z pozostałymi trzema kawałkami ciasta.

pizza
Tak przygotowana pizza ma bardzo cienkie, ale przyjemnie chrupkie ciasto, które mnie i mojemu mężowi przypadło do gustu :) Zdołaliśmy zjeść 3 pizze.

Smacznego !

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.