Sałatka z brukselki z pieczonymi ziemniakami

Sałatka powstała z myślą o akcji brukselkowej na zmiksowani.pl Przygotowałam ją na sobotni obiad i podałam z pieczonymi ziemniaczkami. Takie ziemniaki robiła mi babcia - pyszne, chrupkie, maślane, cudownie pachnące. Do dziś pamiętam ten aromat, który witał mnie od drzwi, kiedy mając 7 lat wracałam ze szkoły.


SAŁATKA Z BRUKSELKI

Składniki:
pół kilograma brukselki
10 dag czarnych oliwek
około 15 pomidorków koktajlowych
30 dag boczku parzonego
ząbek czosnku
łyżka soku z cytryny
3 łyżki oleju rzepakowego  lub oliwy
sól i pieprz

Przygotowanie:
Brukselkę oczyścić z wierzchnich liści i gotować około 15 minut w osolonej wodzie. Pomidorki i oliwki przekroić na połówki. Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni - ja zawsze daję odrobinę oleju na patelnię, podobno tłuszcz z boczku szybciej się wtedy wytapia.
Sos do sałatki przygotować z dwóch łyżek oleju, soku z cytryny, przeciśniętego ząbku czosnku, soli i pieprzu.
Brukselkę po ugotowaniu odcedzić, ostudzić, przekroić na pół. Wszystkie składniki delikatnie wymieszać, zalać sosem.



PIECZONE ZIEMNIAKI

Składniki:
ziemniaki - ile kto chce - ja obieram zwykle około 12 średnich ziemniaczków
4 łyżki mąki pszennej
10 dag masła
łyżka oleju
sól

Przygotowanie:
Ziemniaki obrać i przekroić wzdłuż na dwie połówki - tak, aby ziemniaczki nie były grubsze niż na 1,5 cm. Posypać ziemniaki solą i posmarować olejem a następnie każda połówkę obtoczyć w mące. Ułożyć na blasze, na wierzch położyć kawałki masła. Ziemniaki wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i piec około 30 minut. Po 20 minutach można obrócić ziemniaki, żeby równo się przypiekły.
Po upieczeniu, na gorące ziemniaki, położyć jeszcze kilka kawałków masła. Cudownie się rozpuści i "podkręci" smak :)

 

Sezon na brukselkę

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.