Jajka na szynce i serze w muffinkowym przebraniu

Podam Wam za chwilę prosty przepis na efektowne śniadanie. Dzisiaj wypróbowałam ten pomysł i byliśmy z mężem baaardzo zadowoleni. Ciepłe śniadanie w niedzielny poranek, z jajkami w roli głównej, to u nas tradycja już. Żeby nie było nudno ciągle szukam inspiracji na kulinarne celebrowanie tejże tradycji.
Do tego przepisu będzie potrzebna forma do muffinek - najlepiej, żeby miała głębokie, jak najgłębsze "kubeczki" wtedy będzie można zmieścić w nich wiele pyszności.


Składniki:
6 jaj
6 plasterków szynki
6 plasterków sera żółtego
3 kromki chleba
łyżka masła
Przygotowanie:
W pierwsze kolejności smarujemy foremki do muffinek masłem - bardzo dokładnie i dość grubo. Z chleba wycinamy 6 krążków ( u mnie kwadraty - bo łatwiej :)). Układamy chleb na dnie foremek.


Szynkę i ser kroimy w pasy o szerokości ok 3 cm. Układamy je na przemian na chlebie, dociskając całość do dna - ja ułożyłam w każdej foremce po 2 paski szynki i po 2 paski sera. Na górę wbijamy delikatnie jajo.


Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, z termoobiegiem, na 15 minut.
Aby wyjąć z formy jajka należy okroić je nożem, podważyć i przenieść całości na talerz  za pomocą łyżki.


Jeśli posiadacie głębsze od moich foremki proponuję dodać jeszcze na szynkę i ser pieczarki przesmażone lub czerwoną fasolę z puszki lub może po plasterku pomidora.
Smacznej niedzieli :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.