Kapusta z grzybami

Chociaż sezon na przepisy świąteczne dobiegł końca, to ja jednak umieszczę dziś klasyczną kapustę z grzybami. Taka kapustka służy mi jako farsz do krokietów, pasztecików z ciasta francuskiego, tarty a wczoraj posłużyłam mi za nadzienie do pasztecików drożdżowych.



Składniki:
kilogram kapusty kiszonej
50 gram suszonych grzybów - ja  miałam mieszane
1 cebula
4 łyżki oleju
2 listki laurowe
4 kulki ziela angielskiego
sól i pieprz

Przygotowanie:
Kapustę odcisnąć z soku, przepłukać, pokroić drobno i zalać wodą. Odstawić na około 2 godziny. Grzyby suszone zalać szklanką wody i na około 2 godziny.
Po namoczeniu z kapusty odlewamy wodę, zalewamy świeżą i stawiamy na mały ogień razem z liściem laurowym i zielem angielskim. Woda powinna przykrywać kapustę. Gotujemy około godziny, aż kapusta zmięknie a większość płynu odparuje. Resztę odlewamy. Doprawiamy kapustę solą i pieprzem.
Grzyby drobno siekamy i gotujemy pół godziny w wodzie, w której się moczyły.
Na oleju szklimy pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Grzyby wraz z grzybowym wywarem wlewamy do kapusty i dalej dusimy na małym ogniu jeszcze około 15 minut. Na koniec dodajemy cebulę i gotowe :)

 




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.