Krem z czerwonej soczewicy i marchwi

Do przygotowania tej zupy zainspirował mnie przepis mojej przyjaciółki Basi, która prowadzi bloga "Barbara Maria w kuchni"  ( i strasznie się czepia :))) - taka mała dygresyjka ). Jej przepis jest bardzo dobry, już go wypróbowałam, a dziś przygotowałam podobną, ale dodałam trochę swojej fantazji ułańskiej :)


Składniki:
2 litry bulionu drobiowego
150 gram soczewicy czerwonej
3 marchewki
pół czerwonej papryki
2 ziemniaki średniej wielkości
pół cebuli
łyżeczka koncentratu pomidorowego
pół łyżeczki kurkumy
pół łyżeczki suszonego tymianku
pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
biały pieprz
sól
śmietana 30 % lub mleko do zabielenia zupy

Przygotowanie:
Do wrzącego bulionu wrzucić pokrojoną w krążki marchew oraz ziemniaki, paprykę i cebule pokrojone w kostkę. Gotować na małym ogniu aż marchew będzie miękka (około 20 min). Do zupy wsypać soczewicę i przyprawy. Po kolejnych 15 minutach dodać koncentrat pomidorowy, dobrze wymieszać i zdjąć zupę z gazu. Zmiksować. Zabielić według uznania.
  

 
Taka zupa jest bardzo sycąca. Myślę również, że nadaje się na obiadek dla dzieci. Polecam, smacznego !

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.