Sałatka z kaszy kus-kus z suszonymi pomidorami i grillowanymi warzywami

Tydzień czy też dwa nie wchodziłam do kuchni. Jadłam obiadki na wynos, sajgonki od chińczyka, pierogi od babci i inne smakołyki przywiezione od mamy. Zatęskniłam jednak za zapachem wydobywającym się z moich garnków i pieca.
Naoglądałam się programów o Maroko na Kuchni Plus i wreszcie wiem jak się robi tradycyjny kus-kus :) Panie Marokanki "masują" mąkę durum z wodą i pod ich palcami tworzą się fantastyczne, drobniutkie kuleczki. Magia po prostu i lata praktyki. Ja kupiłam gotową kaszkę i przygotowałam z niej zdrową, pożywną sałatkę.


Składniki:
2 młode cukinie
30 dag pieczarek
pęczek natki pietruszki
2 łyżki oleju
łyżka soku z cytryny
sól i pieprz


Przygotowanie:
Kus-kus przygotować według przepisu na opakowaniu. Pieczarki opłukać, cukinię pokroić w plastry grubości centymetra. Poukładać warzywa na blasze, skropić olejem i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 20 minut. Pomidory suszone drobno pokroić i poszatkować natkę. Upieczone warzywa pokroić dość grubo i dodać do kaszy razem z pomidorami i natką. Całość pokropić sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem a także podlać odrobiną oleju spod pomidorów. Wymieszać dokładnie.


Smacznego życzę.
PS
Postanowiłam, że będę podawać producentów produktów, z których korzystam. Miałam sporo pytań na ten temat. Zachęcam zatem do klikania w podlinkowane składniki potraw - tam spojrzeć można na konkretny, użyty przeze mnie produkt.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.