Ziemniaki pieczone w tymianku (Hasselback)

Kocham pieczone ziemniaki - na różne sposoby cięte, krojone, doprawiane, zawijane, aromatyzowane, w mundurkach i bez, a nader wszystko kocham ziemniaki pieczone w maśle. Dzisiaj na obiad podałam do klasycznego schabowego i mizerii ziemniaki zwane Hasselback. Na stronie Nigelli Lawson przeczytałam, że pochodzą one ze Szwecji. Przejrzałam też kilkanaście przepisów na to danie i widzę, że każdy na swój sposób je podaje i doprawia a wszystkie te przepisy łączy tylko jedno - specyficzne nacięcia na ziemniakach. Ja wybrałam trzy proste dodatki - tymianek, sól i masło. Wyszły naprawdę rewelacyjne! Jako inne dodatki mogą posłużyć: oliwa z oliwek, czosnek, cebula, parmezan, rozmaryn, pieprz a nawet bułka tarta.



Składniki:
10 jednakowej wielkości ziemniaków
50 gram masła
łyżka suszonego tymianku
sól

Przygotowanie:
Ziemniaki obrać i ponacinać ostrym nożem. Polecam taki, który ma cieniutkie ostrze. Nacinamy do 3/4 wysokości ziemniaka, tak aby nie przeciąć ich do końca. W tak przygotowane ziemniaczki wetrzeć sól i tymianek. Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Ziemniaki ułożyć w naczyniu do zapiekania i na każdy położyć kawałek masła. Wstawić do piekarnika i piec z termoobiegiem 40 minut, bez termoobiegu około 50. Powinny się ładnie zrumienić.

 

Rozkosz!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.