Pomidorowe kotlety

Taki eksperyment kulinarny dziś przeprowadziłam na sobie i moim mężu. Przygotowałam mocno pomidorowe, wegetariańskie kotleciki. Pomieszałam, doprawiłam, połączyłam, usmażyłam i się zajadałam. Pyszne z kwaśną śmietaną i szczypiorkiem.

Składniki:
2 torebki długoziarnistego ryżu
puszka pomidorów krojonych
2 cebule
2 jaja
3 łyżki mąki kukurydzianej
3 łyżki bułki tartej
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
chili w proszku
sól i pieprz
olej do smażenia
Do panierowania:
4 łyzki bułki tartej
2 łyżki sezamu
Przygotowanie:
Ryż ugotować według wskazówek na opakowaniu, ostudzić. Cebulę pokroić w drobną kostkę i usmażyć na łyżce oleju. Pomidory lekko odcedzić z zalewy. Ryż, cebulę, pomidory, jajka, mąkę kukurydzianą, bułkę tartą oraz przyprawy połączyć w misce. Masa powinna być zwięzła, tak aby można było formować kotlety. Jeśli jest zbyt "luźna" można dodać jeszcze trochę bułki tartej. Dłońmi formować małe kotlety, panierować i smażyć na rozgrzanym oleju do zrumienienia, z obu stron.

 SMACZNEGO !

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.