Mocno czekoladowy "Murzynek" z migdałami

Resztki mąki pszennej jakie posiadałam wykorzystałam dziś rano do naleśników. Uchowała się jedynie krupczatka. Po południu przyszła ochota na coś słodkiego. Szybciutko znalazłam przepis na ciasto, do którego zwykłej mąki się nie dodaje. To murzynek według przepisu z bloga Piernikowa chata. Rzeczywiście jest łatwy do wykonania i się udaje, więc receptura jak najbardziej trafiona. Dla urozmaicenia dodałam migdały i aromat migdałowy. Podkręciłam też jego "czekoladowość" kilkoma kostkami gorzkiej, 85% czekolady.

Składniki:
1 kostka margaryny
1,5 szklanki cukru
3/4 szklanki wody
4 łyżki ciemnego kakao
4 całe jajka
2 szklanki mąki krupczatki
1 łyżka stołowa proszku do pieczenia
10 kropel aromatu migdałowego
5 kostek gorzkiej czekolady
100 gram płatków migdałowych

Przygotowanie:
Margarynę, cukier, wodę, kakao i czekoladę włożyć do garnka i podgrzewać, aż margaryna się rozpuści. Odlać pół szklanki. Resztę pozostawić do ostygnięcia.
Do chłodnej masy dodać mąkę, proszek, aromat i po jednym jajku ciągle mieszając. Na koniec wrzucić większość podprażonych płatków migdałowych.

Piec 40 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy w środku nie jest surowe. Ciasto wyjąć, ponakłuwać i jeszcze ciepłe polać odstawioną polewą i udekorować pozostałymi płatkami migdałowymi.
Smacznego!
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.