Schab zapiekany na cieście francuskim

Zobaczyłam na blogu "W mojej kuchni" przepis na  schab w koszulce z francuskiego ciasta wg Aleex, bardzo mi się spodobał ten pomysł na kotleta, więc postanowiłam wypróbować. Wymyśliłam jednak, że lepiej byłoby dodać coś, co sprawi, że schab nie wyschnie. Za "podkład" posłużyła mi zatem pasta pomidorowa z papryką, a wierzch schabu zamiast posypywać żółtym serem - posmarowałam majonezem (świetnie nawilża mięsko).

Schab wyszedł niesamowicie smacznie, kolorowo i aromatycznie. Był miękki i soczysty. Poza tym jego przygotowanie zajęło mi chyba 15 minut.

Skłądniki:
4 kotlety schabowe
ciasto francuskie xxl
pół papryki
pół czerwonej cebuli
ząbek czosnku
łyżeczka koncentratu pomidorowego
3 łyżki soku pomidorowego lub przecieru
4 łyżki majonezu
słodka papryka w proszku
pieprz
bazylia i oregano
sól



Przygotowanie:
Schab rozbić delikatnie, natrzeć sola, pieprzem, papryką w proszku i ziołami. Paprykę i cebulę pokroić w bardzo drobną kosteczkę, czosnek przecisnąć przez praskę. Warzywa wymieszać w miseczce, dodać do nich koncentrat i sok pomidorowy, posolić, popieprzyć i wymieszać.
Ciasto francuskie pokroić na 4 prostokąty. Na środku każdego kawałka rozsmarować sos, położyć kotlet, zawinąć wszystkie brzegi, aby tworzyły taką łódeczkę.  Schab posmarować z wierzchu łyżką majonezu. W ten sposób przygotować wszystkie kotlety.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni i piec w nim schab, na papierze do pieczenia, około 25 minut (trzeba pilnować, aby ciasto się nie przypaliło). Po upieczeniu zaraz przełożyć kotlety na talerz, żeby nie namokły sosem, który powstanie na blasze.

Smacznego :)

  Zielnik Kuchenny 2013

1 komentarze:

*D pisze...

Fajny pomysł :) W sam raz dla mojej rodziny!
dariawkuchni.blogspot.com

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.