Bakłażany faszerowane mięsem mielonym i serem feta

Kiedyś jadłam u mojej przyjaciółki Izy bakłażany faszerowane. Nie wiem do końca, co było w farszu, ale na pewno była feta i bardzo mi smakowało. Magdalena natomiast, moja druga szalona przyjacióła, ostatnio kusiła widokiem nadziewanych bakłażanków na FB. Ślina mi pociekła do samej ziemi ;) więc nie było na co czekać i nad czym się zastanawiać tylko trzeba się było brać do roboty.

a

Składniki:
2 średnie bakłażany
30 dag mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
pół czerwonej papryki
pół puszki pomidorów
16 kosteczek sera feta
16 czarnych oliwek
1 cebula
1 ząbek czosnku
olej lub oliwa do smażenia
sól, pieprz
pół łyżeczki cukru
pół łyżeczki zmielonej słodkiej papryki
pietruszka do dekoracji



Przygotowanie:
Bakłażany umyć i rozciąć wzdłuż na 2 połowy. Pomagając sobie nożem i łyżką wydrążyć, zostawiając przy skórce z każdej strony około 1 cm miąższu. Wydrążony miąższ pokroić w drobną kosteczkę a bakłażany delikatnie osolić i odstawić. Paprykę i cebulę również drobno poszatkować. Na oliwie zeszklić cebulę i czosnek, dodać miąższ z bakłażana oraz paprykę i przesmażyć. Jako następne do farszu dodać mięso mielone i odczekać aż się dobrze udusi z warzywami. Ostatnie wlać pomidory, po czym przyprawić całość solą, pieprzem, papryką i cukrem. Wszystko razem trzymać na małym ogniu około 10-15 minut. Połówki bakłażanów wytrzeć ręcznikiem papierowym z soli i soku, który puściły. W każdą połówkę włożyć farsz, a u góry położyć po 4 kawałki fety i 4 oliwki.
Bakłażany zapiekać przez 40 minut w temperaturze 180 stopni. Udekorować listkami pietruszki.



Życzę bardzo SMACZNEGO!


1 komentarze:

prawie-wyszlo pisze...

Wygląda obłędnie, naprawdę super zdjęcie! Bakłażana też niedawno zrobiłam, ale w wersji raczej na słodko. Cukinia też była faszerowana mięsem, ale nie prezentowała się tak ładnie jak Twój przepis. Bardzo ładnie podane!

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.