VIVA Risotto!


Kuchnia włoska to ocean możliwości i pyszności. Jednym z dań wywodzących się ze słonecznej Italii jest risotto. Chciałam zrobić milanese, ale nie miałam szafranu. Skomponowałam więc sama swoje risotto z tego, co miałam w lodówce. O ryżu do risotto pisałam tutaj. Użyłam typowo włoskich składników (wyjątkiem jest kurkuma, której dodałam odrobinę, aby ryż miał złocisty kolor)  i myślę, że taka wersja risott wejdzie na stałe do mojego menu, bo jest PYSZNA!


Składniki:
szklanka ryżu arborio
litr bulionu drobiowego
20 dag boczku wędzonego
1 młoda cukinia
8 suszonych pomidorów 
cebula
garść szczypiorku
2 ząbki czosnku
łyżka oliwy
łyżka masła
pół łyżeczki słodkiej mielonej papryki
po szczypcie soli, pieprzu i kurkumy

Przygotowanie:
Cebulę pokroić w kosteczkę, a czosnek rozgnieść. Przesmażyć oba składniki na oliwie. Dodać do tego ryż i dokładnie wymieszać. W następnej kolejności pokroić cukinię na krążki, a każdy krążek na ćwiartki. Pomidory odsączyć z zalewy i drobniutko poszatkować. Dodać do ryżu cukinię i pomidory i dalej przesmażać. Kiedy ryż będzie szklisty wlewamy pierwszą partię bulionu, aby zakryła całą potrawę. Na wolnym ogniu dusimy do momentu aż płyn wyparuje. Wtedy wlewamy kolejną partię bulionu i znów czekamy aż wyparuje. Sprawdzamy twardość ryżu - jeśli jest taki, jaki lubimy to tylko dodajemy masło, doprawiamy danie i w ciągu trzech minut wylądować może na stole, posypane szczypiorkiem dla dekoracji. 
Gdyby ryż wydał nam się za twardy możemy dodać jeszcze trochę bulionu i poddusić.
Konsystencja risotta powinna być lekko płynna, dlatego raczej podaje się je w głębokich talerzach. 


SMACZNEGO!



1 komentarze:

Ladylaura. pisze...

Bardzo lubię takie dania z ryżem,dawno nie jadłam risotto.

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.