Naleśniki ze szpinakiem i serkiem ricotta

Zrobić dobre naleśniki to nie lada sztuka. Bardo żałuję, że moja babcia robi wszystko "na oko" i trudno mi wyciągnąć z niej przepis na naleśniki jakie ona smaży - zawsze jej się wydaje, że to takie nic i nie widzi w tym żadnej filozofii, a robi najpyszniejsze naleśniki na świecie :) Ciągle szukam więc idealnego przepisu metodą prób i błędów. Tym razem usmażyłam naleśniki na maśle i dodałam do nich piwo - wyszły bardzo delikatne, zarówno w smaku jak i w strukturze. Trzeba uważać przy zwijaniu aby ich nie potargać. Są miękkie, ładnie rosną i mają maślany posmak.
Farsz to dość popularna kombinacja szpinaku i serka ricotta. Mnie ona bardzo smakuje! Wbrew pozorom serek ricotta można łatwo dostać w hipermarketach i nie jest drogi. Zapewne obok włoskiego oryginału nawet nie leżał, ale jest tłuściutki, śmietankowy i ma w sobie coś, czego nie potrafię nazwać, a co odróżnia go od innych serków. Radzę spróbować.

NALEŚNIKI
Składniki:
1,5 szklanki mąki
3 jaja
pół szklanki jasnego piwa
2 szklanki mleka
pół łyżeczki cukru
pół łyżeczki soli
około 10 dag masła do smażenia
Przygotowanie:
Jajka rozbełtać za pomocą miotełki razem z mlekiem. Powoli dosypywać mąkę, dodać sól i cukier a na koniec wlać piwo. Odstawić ciasto na pół godziny. Ciasto powinno być dość rzadkie - konsystencja śmietanki. Gęstość ciasta można regulować przez dosypywanie mąki lub dolewanie mleka.
Rozgrzać patelnię i posmarować cienko masłem. Ja sobie kawałek masła nabiłam na widelec i pocierałam nim patelnię. Ciasto naleśnikowe wlać na rozgrzany tłuszcz i równo rozprowadzić. Smażyć około 2 minut z jednej strony. Przed wlaniem każdej kolejnej porcji ciasta smarować patelnię masłem.
FARSZ
Składniki:
3 ząbki czosnku
sól i pieprz
Przygotowanie:
Szpinak rozmrozić na suchej patelni i odparować. Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę, dodać do szpinaku. Na koniec wymieszać wszystko z serkiem ricotta i przyprawami. Poddusić przez około 5 minut stale mieszając. Odstawić do ostygnięcia.
Na brzeg naleśnika wykładać po 2 łyżki farszu i zawijać jak krokiety (w kopertę).
Z podanej ilości składników wychodzi 8 dużych naleśników - zjedzenie dwóch to już wyczyn, bo są niesamowicie sycące.
JEDZCIE ZE SMAKIEM.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.