Placki warzywne z sosem śmietanowym


Zawsze w lato  mam mały problem z wykorzystaniem warzyw. Nakupuję, zużyje 3/4 a reszta czeka i czasami niestety się marnuje. Nic na to nie poradzę, że warzywniaki powodują u mnie ślinotok i zjadam oczami wszystko, co oferują.
Wymyśliłam zatem placki warzywne, żeby przetworzyć marchewkę i cukinię, które mi zalegały w lodówce. Jestem z nich bardzo zadowolona, bo są delikatne w smaku, lekko słodkawe, na brzegach chrupiące. Przygotowałam też sos śmietanowy, który w zamierzeniu miał być sosem tatarskim, ale zapomniałam kupić korniszonów :) Mój sosik doskonale pasuje do placków i takie danie polecam na upalne dni, bo jest lekkie i bardzo smaczne.


Składniki:
70 dag ziemniaków
nieduża cukinia
2 marchewki
3 łyżki mąki
1 jajo
sól i pieprz
olej do smażenia

Przygotowanie:
Marchewkę i ziemniaki obieramy, cukinię tylko myjemy. Warzywa ścieramy na tarce o średnich oczkach (ewentualnie może być na grubych, ale wtedy trzeba placki smażyć dłużej). Dodajemy mąkę, jajko i przyprawy, mieszamy dokładnie. Gdyby w misce z masą zbierała się duża ilość płynu, należy ją sukcesywnie odsączać. Na rozgrzanym oleju smażymy nieduże placuszki. Warto je odsączyć na ręczniku papierowym.

SOS

Składniki:
4 łyżki śmietany 18%
2 łyżki majonezu
1 jabłko
1 cebula
sok z cytryny (kilka kropel)
pół pęczka koperku
sól i pieprz

Przygotowanie:
Jabłko obrać i pokroić w bardzo drobną kosteczkę, podobnie cebulę. Jabłka skropić sokiem z cytryny a cebulę obficie posolić. Odstawić na chwilę aby zmiękła. Koperek poszatkować. Wszystkie składniki sosu wymieszać i doprawić.



SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

Unknown pisze...

Robię bardzo podobne, pycha :)

Yourii pisze...

uwielbiam ten przepis!

Monica pisze...

Popełniłam dzisiaj podobne. Pyszne są takie placuszki.
Pozdrawiam serdecznie!

Prześlij komentarz

Śp. Dorota Rosner. Obsługiwane przez usługę Blogger.